Тест інтересів та схильностей

Тест на визначення типу майбутньої професії

Методика визначення типу професії Є. Клімова

Всім нам щось подобається робити більше, а щось менше, щось ми взагалі відмовляємось робити. Хтось любить ремонтувати техніку, комусь більше подобається спілкуватися з людьми, одні в захваті від логіки алгоритмів, інші прагнуть зберегти для нащадків образи того, що їх оточує.

Будь-яка професія, залежно від того, з чим має справу працівник, може бути віднесена до одного з 5 типів (за Є.А. Клімовим): техніка, знакова система, людина, художній образ, природа. Нижчеподаний тест допоможе вибрати найбільш адекватний для Вас тип. Коментар до тесту підкаже, які професії він включає, а також які якості потрібні від людини, що бажає їх отримати.

Пропонуємо вам 20 пар тверджень. Уважно прочитавши обидва твердження, виберіть те, яке більше відповідає вашим бажанням. Вибір потрібно зробити в кожній парі тверджень.

1а. Доглядати за тваринами

 

1б Обслуговувати машини, авто, різні пристрої

2а. Допомагати хворим людям, лікувати їх

 

2б. Складати схеми, таблиці, програми

3а. Слідкувати за якістю книжкових илюстрацій, плакатів, художніх листівок, платівок, дисків

3б. Слідкувати за станом і розвитком рослин

 

4а. Обробляти матеріали (дерево, тканину, пластмасу і т.д.).

4б. Доводити товари до споживача (рекламувати, продавати).

5а. Обговорювати науково-популярні книги, статті.

5б. Обговорювати художні книги.

6а. Вирощувати молодняк тварин будь-якої породи.

6б. Тренувати ровесників (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових, навчальних, спортивних).

7а. Копіювати малюнки, зображення, налаштовувати музичні інструменти

7б. Керувати будь-яких вантажним, підйомним, транспортним засобом (підйомним краном, машиною і т.п.).

8а. Повідомляти, роз’яснювати людям потрібні для них відомості в довідковому бюро, під час екскурсії і т.д.

8б. Художньо оформляти виставки, вітрини, брати участь у підготовці концертів, п’єс і т.п.

9а. Ремонтувати вироби, речі (одяг, техніку), житло.

9б. Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках.

10а. Лікувати тварин

10б. Виконувати розрахунки, обчислення

11а. Виводити нові сорти рослин.

11б. Конструювати нові види промислових виробів (машини, одяг, будинки і т.д.).

12а. Розбирати суперечки, сварки між людьми, переконувати, роз’яснювати, заохочувати, карати.

12б. Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, уточнювати, упорядковувати).

13а. Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності.

13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів.

14а. Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади та апарати.

14б. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, ударах, опіках і т.п.

15а. Складати точні описи, звіти про спостережувані явища, події, вимірювані об’єкти і ін.

15б. Художньо описувати, зображати події ,за якими спостерігаю або уявляю.

16а. Робити лабораторні аналізи в лікарні.

16б. Приймати, оглядати хворих, розмовляти з ними, призначати лікування.

17а. Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхню виробів.

17б. Здійснювати монтаж будівлі або зборку машин, приладів.

18а. Організовувати культпоходи людей в театри, музеї, на екскурсії, в туристичні подорожі тощо

18б. Грати на сцені, брати участь в концертах.

19а. Виготовляти по кресленнях деталі, вироби (машини, одяг), будувати будівлі.

19б. Займатися кресленням, копіювати карти, креслення.

20а. Вести боротьбу з хворобами рослин, з шкідниками лісу, саду.

20б. Працювати на машинах (друкарська машина, комп’ютер, телетайп, телефакс).

Тепер запишіть свої відповіді в таблицю

Групи професій

Людина — природа

Людина — техніка

Людина — Людина

Людина — знакова система

Людина— художній образ

 

 

 

 

 

 

 

10а

   

10б

 

11а

11б

12а

12б

13а

13б

14а

14б

15а

15б

16а

 

16б

 

17а

 

17б

18а

 

18б

 

19а

 

19б

 

20а

   

20б

 
         

Результати тестування:

Тепер підрахуйте, скільки варіантів ви відзначили в кожному стовпчику. Там, де виявилося найбільше відповідей – це ваша професійна сфера.

Коментар:

1.    Людина – природа – такий тип, характерний людям, що прагнуть поліпшити стан навколишнього середовища, тим, хто легко йде на контакт з природою і тваринами. Це садівники, ландшафтні дизайнери, працівники лісової і садової промисловості, ветеринари і екологи, дослідники флори і фауни, зоологи, ботаніки, а також геологи, картографи та метрологи.

2.    Людина – Людина – цей тип, як соціальний, схильний до спілкування, допомоги іншим, взаєморозуміння з аудиторією. Таким людям підходить робота, пов’язана з освітою, вихованням, навчанням, соціальна діяльність, медицина, правова допомога, журналістика, а також адміністративна робота.

3.    Людина – художній образ – називає таких людей творчими, схильними до художньої, письменницької, музичної та архітектурної діяльності, і т. п. Така особистість може займатися творенням мистецтва (дизайнер, художник, композитор, письменник і режисер). А так само виконувати і виготовляти (оформлювач, музикант, ювелір, актор і так далі) або ж працювати з витворами мистецтва (реставратор, маляр, шліфувальник, майстер розпису).

4.    Людина – знакова система – цей тип людей математичного складу розуму. Їм підійдуть такі професії, як програміст, бухгалтер, бібліотекар, економіст, нотаріус, редактор, організатор діловодства, інспектор, історик, математик і тому подібне.

5.     Людина – техніка – визначає цей тип, як людей схильних до технічних видів професій, позначає здатність до виготовлення деталей, техніки, механізмів, відновлення і ремонт, винаходи і нововведення, випробувальні та діагностувальні роботи. 

 

 

 

Вибір майбутньої професії-це дуже важливо! Шановні учні 9-11 класів, пропоную ознайомитися з корисною інформацією та посиланнями.

ПРОФОРИЕНТАЦІЯ https://proforientator.com.ua/ua/o-teste-proforientator-ua/putevoditel-po-professiyam/

МЕТА ПРОЄКТУ"ПРОФОРІЄНТАТОР-UA"

Проєкт "ПРОФОРІЄНТАТОР-UA"орієнтований на роботу з підлітками 13 - 18 років та їх батьками, що розглядають питання про подальше навчання та вибір майбутньої професії.Вчасний та комплексний підхід до профорієнтаційної роботи у школі, дозволяє запобігти наслідкам неправильного вибору.

УВАГА! ТЕСТ ДДО Є. Клімова. Пройдіть онлайн-тестування за посиланням та дізнайтеся свій результат!

http://prof.osvita.org.ua/uk/determine/testing/7/index.html

Тести для визначення, за якою професією Ви б ХОТІЛИ працювати:

·         Диференцiйно-дiагностичний опитувальник

·         Професiйно-дiагностичний опитувальник

·         Тест Дж. Голланда для визначення професiйних типiв особистостi

·         Тест Я.Л. Холланда для визначення професiйних інтересів особистостi

·         Методика вивчення мотивів вибору професії

·         Методика визначення мотивів вибору сфери трудової діяльності

·         Методика “Карта iнтересiв”

·         Методика визначення типу професії (за Є.А. Клімовим)

Тести для визначення Вашої ЗДАТНОСТІ до певних професій:

·         Методика вивчення темпераменту Г.Айзенка

·         Методика вивчення характерологічних рис особистості

·         Методика визначення професійно важливих рис характеру особистості

Тести для визначення до яких професій у Вас є ЗДІБНОСТІ:

·         Методика визначення загальних творчих здібностей людини

·         Методика дослідження спеціальних здібностей людини

·         Методика дослідження вольової організації особистості

http://proforientator.info/?page_id=100

 

 

                                                                      Пам'ятка обираючому професію

 

1. Вибір професії - складний і відповідальний крок у твоєму житті.

2. Не надавай вибір своєї майбутньої професії випадку.

3. Користуйся інформацією професіоналів.

4. Професію треба обирати свідомо, з урахуванням своїх здібностей, внутрішніх переконань (тільки байдужі йдуть куди доведеться), реальних можливостей, зваживши всі «за» і «проти».

З ЦІЄЮ МЕТОЮ:

• Вивчи глибше самого себе: розберися в своїх інтересах (що тобі цікаво на рівні хобі, а що може стати професією), схильності, особливості свого характеру і фізичних можливостях.

• Подумай, які у тебе сильні і слабкі сторони, головні і другорядні якості.

• Ознайомся з професіями, які відповідають твоїм інтересам і здібностям. Прочитай більше книг, статей, журналів.

Окресли попередньо обрану професію або групу споріднених професій.

• Поговори з представниками обраних професій, постарайся побувати на робочому місці цих фахівців, ознайомся з характером і умовами праці. Продумай, як, де і коли можна спробувати свої сили в цій справі практично і - дій!

• Ознайомся з навчальними закладами, в яких можна здобути обрану професію.

• Зістав свої особисті якості і можливості з характером тієї професії, яку ти вибрав.

• Прийнявши рішення, не відступай перед труднощами. Будь наполегливий у досягненні намічених цілей.

Рекомендації батькам з профорієнтації

 

1. Інформацію про професійні плани дитини можна одержати тільки в ході відвертої розмови з нею, ні в якому разі не на бігу. Найкраще завести розмову як би «до речі». При цьому намагайтеся проявляти терпіння, такт і щиру зацікавленість.

2. Якщо старшокласник не може чітко сформулювати свої плани, треба спробувати зрозуміти, з чим це пов'язано.

3. Корисно запропонувати дитині попрацювати на осінніх або зимових канікулах, вибравши якесь конкретне заняття.

4. Якщо Вас засмучує професійний вибір дитини, не відмовляйте її і не забороняйте їй щось категорично. Намагайтеся з'ясувати, на чому грунтується її вибір.

5. Якщо старшокласник тільки мріє, а нічого не робить, треба допомогти йому скласти конкретний план, обговоривши, скільки часу у нього є і що необхідно встигнути.

6. Допоможіть своїй дитині підготувати «запасний варіант» на випадок невдачі на обраному шляху.

Немає проблем у тих мам і тат, чиї діти з ранніх років мріють про кар'єру лікаря, космонавта чи юриста і з завзятістю вивчають підручники, готуючись до вступу у вуз. Втім, за запевненнями фахівців, таких дітей меншість, набагато більше тих, у кого вибір професії викликає серйозні сумніви і труднощі. Що робити батькам у такій ситуації? Розгортати серйозну профорієнтаційну роботу! Причому питання про те, куди піти вчитися, краще починати вирішувати ще у 8-9-му класі.

 

 

Методика професійного самовизначення Дж. Голланда

Теоретичною основою опитувальника професійного самовизначення служить теорія професійного вибору, розроблена американським професором Дж Голландом. Її суть у тому, що успіх у професійній діяльності залежить від умови відповідності типу особистості і типів професійного середовища. Поведінка людини визначається не тільки її особистісними особливостями але й оточенням, в якому вона проявляє свою активність. Люди прагнуть знайти професійне середовище, властиве своєму типу, яке дозволило б їм повніше розкрити свої здібності, виразити ціннісні орієнтації. Методика професійного самовизначення Дж. Голланда дозволяє співвіднести схильності, здібності, інтелект з різними професіями для найкращого вибору професії.

Інструкція до методики


Вам пропонується 43 пари професій, причому в кожній парі Ви зобов'язані вибрати одну: найбільш бажану або найменш «противну».

аааа

Варіант А

Варіант Б

 

аааа

Варіант А

Варіант Б

1

 Автомеханік

 Авіаконструктор

 

23

 Генетик

 Менеджер

2

 Єгер

 Інтерв'юер

 

24

 Гідробіолог

 Письменник

3

 Кондитер

 Діловод

 

25

 Вихователь дитячого садка

 Кресляр

4

 Пасічник

 Адміністратор

 

26

 Інструктор з плавання

 Начальник відділу збуту

5

 Радіооператор

 Актор

 

27

 Медична сестра

 Манекенниця

6

 Астроном

 Гід-екскурсовод

 

28

 Складач друкарні

 Оптовий торговець

7

 Бактеріолог

 Коректор текстів

 

29

 Переписувач нот

 Музичний аранжувальник

8

 Зоолог

 Брокер

 

30

 Начальник будівництва

 Музикант-виконавець

9

 Мінеролог

 Актор цирку

 

31

 Машиніст тепловозу

 Інженер-дослідник

10

 Гувернантка

 Працівник архіву

 

32

 Кравець

 Консультант служби знайомствааа

11

 Священик

 Голова адміністрації

 

33

 Стерновий-моторист

 Реєстратор

12

  Консультант з профорієнтаціїааа

 Драматург

 

34

 Штукатур

 Підприємець

13

 Фінансовий контролер

 Директор

 

35

 Садівник

 Танцюрист

14

 Шифрувальник

 Мистецтвознавець

 

36

 Редактор наукового журналу

 Вчитель

15

 Директор магазину

 Композитор

 

37

 Фізик-теоретик

 Копіювальник креслень

16

 Гірничий інженер

 Біофізик

 

38

 Іхтіолог

 Президент банку

17

 Тваринник

 Репетитор

 

39

 Вчений-теоретик

 Художник інтер'єру

18

 Маляр

 Складальник каталогуааа

 

40

 Викладач іноземної мови

 Контролер якості продукції

19

 Мисливствознавець

 Директор ринку

 

41

 Тренер з лікувальної фізкультуриааа

 Постачальник

20

 Електротехнік

 Карикатурист

 

42

 Соціальний робітник

 Художник-мультиплікатор

21

 Біолог

 Родинний лікар

 

43

 Продюсер телебачення

 Режисер

22

 Вірусолог

 Контролер-касир

 

     

Ключ до тесту


Реалістичний тип (15): 1А, 2А, 3А, 4А, 5А, 16А, 17А, 18А, 19А, 20А, 31А, 32А, 33А, 34А, 35А

Інтеллектуальний тип (15): 1Б, 6А, 7А, 8А, 9А, 16Б, 21А, 22А, 23А, 24А, 31Б, 36А, 37А, 38А, 39А

Соціальний тип (15): 2Б, 6Б, 10А, 11А, 12А, 17Б, 21Б, 25А, 26А, 27А, 32Б, 36Б, 40А, 41А, 42А

Конвенціальний тип (14): 3Б, 7Б, 10Б, 13А, 14А, 18Б, 22Б, 25Б, 28А, 29А, 33Б, 37Б, 40Б, 43А

Підприємливий тип (14): 4Б, 8Б, 11Б, 13Б, 15А, 19Б, 23Б, 26Б, 28Б, 30А, 34Б, 38Б, 41Б, 43Б

Артистичний тип (13): 5Б, 9Б, 12Б, 14Б, 15Б, 20Б, 24Б, 27Б, 29Б, 30Б, 35Б, 39Б, 42Б


За кожне співпадіння з ключом нараховується 1 бал.

Обробка результатів тесту


Набрану респондентом кількість балів за кожною шкалою поділіть на число, яке в ключі стоїть в дужках поруч з назвою шкали (наприклад, для реалістичного типу – це 15) і помножити на 100%.
Домінуючим у випробуваного є той тип за яким він набрав максимальну кількість балів.

Інтерпретація результатів тесту на профорієнтацію Дж. Голланда

Реалістичний тип: представникам цього типу притаманне орієнтування на актуальні обставини; вони займаються конкретними об'єктами в аспекті їх практичного використання. Перевагу надають заняттям, що вимагають раціонального підходу з урахуванням умов реальної дійсності. Цьому типу будуть цікаві наступні спеціальності: Будівництво та цивільна інженерія; Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка; Транспортні технології; Нафтогазова інженерія та технології.

 

Артистичний тип: до цього типу належать люди, що не люблять здійснювати діяльність за заданим алгоритмом. Застосовують творчий підхід для вирішення завдань, спираючись на уяву, емоції та відчуття. Представникам цього типу притаманний нестандартний погляд та креативний підхід, який можна проявити, отримавши наступні спеціальності: Архітектура та містобудування; Садово-паркове господарство.

 

Соціальний тип: представники цього типу мають високий рівень соціалізації, легко встановлюють контакти з оточуючими людьми, здатні легко адаптуватися в новому колективі. Вирішують професійні завдання за рахунок розвиненої здатності до комунікації. Спеціальності, що будуть цікавими, це: Менеджмент; Публічне управління та адміністрування; Готельно-ресторанна справа; Туризм.

 

Конвенціальний тип: надає перевагу чітко структурованій діяльності. Представникам цього типу притаманні консерватизм, старанність та прагнення діяти за заздалегідь встановленим алгоритмом. Спеціальності, що рекомендовані: Економіка; Облік і оподаткування; Комп'ютерні науки та інформаційні технології; Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології; Екологія; Технології захисту навколишнього середовища; Цивільна безпека.

 

Підприємливий тип: цей тип обирає цілі та завдання, які дозволяють проявити свою енергію та ентузіазм. Представникам цього типу не властиве зосередження на вирішенні завдань, що потребують тривалої концентрації уваги. Вони є активними та винахідливими. Цікаві спеціальності для цього типу: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність; Економіка; Менеджмент.

 

Інтелектуальний тип: представники цього типу орієнтовані на використання аналітичного підходу до вирішення завдань. Завдяки розвиненому абстрактному мисленню здатні приймати оригінальні творчі рішення. Цьому типу підійдуть наступні спеціальності: Комп'ютерні науки та інформаційні технології; Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології; Геодезія та землеустрій.


 

 


Column 1 Column 2